25 Ekim 2016

TORTU


Cümle cümle tortu bırakır yaşadıkların
ve bazen yaşayamadıkların da…



1. Kalbimden geçenler hep çatıştı aklımdan geçenlerle. Yolları hiçbir zaman kesişmedi ikisinin de. Bu yüzden ne yaşadıysam yarım yaşadım. Büyük bir yarım...

2. Yaşayamadıkların yüzünden duyduğun pişmanlıklar, yaşadıkların yüzünden duyduğun pişmanlıklardan daha ağırmış.

3. Bir kale inşa etmiştim kendime, kraldım, kendime hükmediyordum. Zaman geçti ve anladım ki bir hapishane kurmuşum kendime, bense mahkum…

4. Benim rüyalarım, gündüz yarım kalan işlerin garip bir devamı olmadı hiç. Rüyalarımda, gerçekte bilmediğim işlerin en büyük ustası oldum hep.

5. Yatar yatmaz uyuyacağını bildiğin halde uykusuzluk bir tercihse usul usul senden uzaklaşan bir hayali biraz da görebilme istediğidir sebebi.

6. Büyük hayaller kurduğum için beni suçlayamazsınız. Hapishane ne kadar darsa insanın zihni -tersine- çok geniştir ve bu hayat düpedüz hapisliktir.

7. Sağlam olması için büyük emek verdiğin ve nice savaşın eskitemediği zırhın, bir bakmışsın en sağlam yerinden delinmiş, bir tüy darbesiyle.

8. Hayat yolundaki her seçimin bir bedeli olur; bazen başta, bazen ortada, bazen sonda. Bazen de seçimin kendisi başlı başına bir bedeldir.

9. Mutsuzluktan daha kötüsü, mutlu olduğun sanısına kapılmaktır.

10. İç aynasının üzerini örtenler için “ben” diye bir şey yoktur. 

11. Gece olmasaydı insanlar derin bunalımlar içinde kriz geçire geçire yok olup giderdi. Gece, insanlığa verilmiş en büyük nimetlerdendir.

12. Dokunduğum her öykü kendi öyküme karışıyor, içimde harmanlanıyor anlatılar. Sonra bakıyorum, hiçbiri benim değil. Bakıyorum, hepsi de benim.

13. Yanlış yanıtları altın tepside beklemek yerine, ruhunu tırnaklarınla kaza kaza doğru yanıtları bulmalısın.

14. Mizah bazıları için kaliteli bir makyajdır.

15. Çocukken yetişkinlerin dünyası bana sıkıcı görünürdü. O günden bugüne çok şey değişti. Şimdi çok daha sıkıcı görünüyor.

16. Çocuklar başka çocuklara kardeş diye tanıtılırlar. Doğrudur, çocuklar kardeştir. Büyünce düşman olurlar. Düşmanlık yetişkinlerin icadıdır.

17. Tüm düğümleri çözdüğünde elinde ne işe yarayacağını bilemediğin yığınla ip kalıyor.

18. Yolculukta kitap okurken birdenbire ve nedensizce gözlerini sayfalardan ayırıp uzaklara bakarsın. Kısacık bir an... Kitap kadar yoğundur o bakış.

19. Bir gün ruhunda derin bir boşluk hisseder ve nedenini bulmakta zorlanırsan hangi hayalini hangi gerçeğe kurban ettiğini düşünmelisin.

20. Bazen "imkansız" dediğin şeyle öyle bir bütünleşirsin ki artık ondan ayrılmak imkansız hale gelir.

21. "Ayakların yere bassın." dediler ama ayakları yerden kesilenler kazandı hep.

22. Rüzgarları evlat edinmiş bir bulutu her gün yoğunlaştırmaktan usanmamakmış beklemek.

23. Mutlu olmaya çalışmaktan vazgeçtiğimde anlayabildim dünyanın mutlu olunacak bir yer olmadığını. Dünya ancak huzuru bulabileceğin bir yerdi.

24. Kahramanı engeller üzerinden aşırılarak ilerlenen bilgisayar oyunlarındaki gibi, atlayıp gidiyoruz bir günden diğerine.

25. Bazı anlar vardır, sevdiğin bir kitabın sonuna yaklaştıkça yavaşlaman gibi bitmesini geciktirirsin. Böyle anların yoksa artık, gidebilirsin.