19 Temmuz 2017

SANA SUSTUKLARIM


En çok sana sustum ben
en çok senin için söz biriktirmişken



1. Ölü hayalime aralıksız suni teneffüs yaparken geldin. "Yeni, mümkün." der gibiydin. Kırılan oyuncağının yenisi alınsa da hüznü geçmez bir çocuğun.

2. Yaşamın kıyısında -durgun ve kabullenmiş- kendi kendime bilindik şeyler söylerken çıkagelen sen... Sandıkta sakladığım sözcüklerimi mi çıkartacaksın?

3. Sönmeye yüz tutmuş bir yanardağım ben. Sense içime ateş döken. Bilmeden.

4. Tüm kararlar, vazgeçişler, gidişler, dönüşler, seçimler... Tüm olasılıkların sonucunda gözlerinin içine bakmak için karşında olacakmışım. Karşındayım. Bilmiyorsun.

5. Zihnim ciddi konularla meşgulken birden sen beliriyorsun o hengamenin içinde. Ciddi şeyler konuşan yetişkinlerin lafını bölen bir çocuk gibi.

6. Bir rüyada hızlı koşmak isteyip koşamamak, uzağa varmak isteyip varamamak, bozulanı defalarca onarmak ve yine dağılmak gibi sana bakmak.

7. Hep seni beklemiş gibiyim. Kimden kaçtıysam sen olmadığın içindi. Nereden mi anladım? Nasıl mı eminim bundan? Çünkü senden kaçamıyorum.

8. İzin verseler... İzin versek birbirimize açlığımızı, susuzluğumuzu unutacak kadar oyuna dalacağız sanki seninle iki çocuk gibi. Sonra da yiyip içip güleceğiz.

9. Ruhumu örten kalın zırhı tek kişi çıkarabilirdi. Sen! Ama ne sen bunun farkındasın ne de ben buna hazırım. Ama sen... Elindeki güçten habersiz...

10. Sana asla söylemeyeceğim, söyleyemeyeceğim, kesinlikle söyleyeceğim, söylemek için deli olduğum, unuttuğum, unutmadığım tüm sözler aynı.

11. Sana söylemek istediğim her şeyi sanki duymuş gibisin, biliyor gibisin. Öylesine meraksız, öylesine kaçak gözlerin.

12. Sustuklarım bende kalmalı. Sana geçmemeli. Kaybetmekten korkarım. Susarım. Eğreti cümlelerimin ardında kopkoyu susarım.

13. Sözcüklerinin altındaki sözcükleri duydum. Bakışlarının ardındaki bakışları gördüm. Anladım. Bir gelmeyiş ancak bu kadar ince anlatılabilirdi.

14. Korkma! Ben kaçılacak biriyim belki, ama korkulacak biri değilim. Çünkü anlarım. Çünkü anladım. Çünkü anlattın sözcüksüz, cümlesiz.

15. Korkma, anlarım. Korkma, anladım. Şimdi sıra, bunu kendime anlatmakta.

16. Sayfalar dolusu yazdım, anlattım yıllarca. Sonra sen geldin, seni de yazdım. Sen ise bana kalemsiz kağıtsız nasıl yazılabildiğini öğrettin.

17. Sözcüklerin gücüne inandım hep, bu gücü kullandım da. Sonra sen geldin. Tek bir sözcüğe binlerce anlam sığdırdın, binlerce sorusuz cevap.

18. Sıkılma! Seçimlerle ve seçilenlerle ilgili bilgim çoktur. Nedenlerle ilgili bilgim de... Doğrusun sen. Kimse doğasına aykırı davranamaz.

19. Senin en büyük yenilgin, zaferinden habersiz olman.

20. Bir kabuğa dokunmak nasıl bir duygu ve bir maskeyle konuşmak? Merak ediyor musun gerçekten? Etseydin bilirdim, bilirdin, bilirdik.

21. İçinde yanardağ patlamışken dışarıya sakin ve duru bir göl gibi görünmeye çalışmak ve inandırmak herkesi buna, en çok da sana.

22. Sana dair susmalarım gizli bilgileri saklamak gibi. Söylesem dostluğumuza ihanet. Söylemesem kalbime.

23. Sana susup da biriktirdiğim yığınla söz var. “Konuş!” desen dilim dolanır, yutarım hepsini. Belki de gözlerinin içine bakıp adını söylemek bir kez olsun korkmadan.

24. Sana susmalarımı ihanet sayan yüreğimin haykırışını susturmayı kolay mı sandın? Ya her şeyi anlamış gibi bakan gözlerinin içine boş boş bakmayı?

25. Kendimi yendim, seni yenmek için verdiğim savaşta. Bildiğim şeyleri unuttum, deneyimlerimi sıfırladım. Görkemli yenilgimin galibi benim!

26. Başka bir dünyada ya da başka bir zamanda, başka bir ben, ama aynı sen için bir hayat vardır belki birlikte yaşanacak.

27. Neşem bile hüznümden gelir benim. Güleç maskemi parlatırım her sabah. Bir sana karşı takmadım o maskeyi, çırılçıplaktı ruhum senin karşında.

28. Bir kozada bıraktım yüreğimi yıllarca. Zamanını bekledim. Sonra sen geldin, çatladı koza. Doğduğum mevsim sonbaharmış oysa. Yaşadım ve öldüm.

29. Korkma, haddimi bilirim. Haddini bilmek, kendini bilmektir. Ruhum ölü doğan hayaller mezarlığıdır. Bir mezar daha kazmak zor değil bana.

30. Güle güle ey giden! Fethettiğin kasvetli kalenin tüm kapılarını kapat öyle git. Öyle bir fetihti ki bu, görkemini sen bile bilmedin. Bilmeyeceksin.